1 INDLEDNING

Disse forretningsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere privat & erhverv hos Den Rigtige Gartner, både via tilbud og via vores hjemmeside her https://denrigtigegartner.dk. Aftaler og køb er mellem kunden og Den Rigtige Aps CVR Nr. 41 61 63 93 – Bornholmsvej 11 – 4200 Slagelse.
Det anbefales at vores forretningsbetingelser gennemlæses grundigt. lsbetingelserne.
1.1 KUNDEN/TILBUDSMODTAGER

Kunden/tilbudsmodtager er den person(r) virksomhed der modtager tilbud, produkter eller ydelser fra Den Rigtige Gartner. Tilbud er som hovedregel gyldige i 14 dage efter afsendelsen, eller dato på tilbuddet. Accepteres tilbuddet er det en bindende aftale og koster som hovedregel 10% af tilbudssummen at komme ud af den bindende aftale. Såfremt der er mangel i tilbuddet omkring skjulte genstande eller forurenet jord, vil Den Rigtige Gartner ikke kunne drages til ansvar for eventuelle merudgifter i forbindelse med udførsel.


1.2 KØB AF PRODUKTER OG SERVICE
1.2.1 SERVICE RETURRET
Når produkter vælges og købes fra Den Rigtige Gartners hjemmeside er der fuld returret på fysiske varer. Der er som udgangspunkt ikke returret på service i form af det håndværk der er præsteret på en aftalt lokation, med mindre at det udførte arbejde er under al kritik. Sædvanligvis hos Den Rigtige Gartner, bestræbes der på at leverer et stykke arbejde der overstiger selv kravene for Danske Anlægsgartners normsæt. Uanset hvem der udfører arbejdet, hvis ikke det er tilfredsstillende for pladslederen, skal arbejdet laves om. Det bliver lavet om indtil det er tilfredsstillende. Vi har ikke været ude for at nogen kunder ikke har fundet vores arbejde tilfredsstillende endnu. Det arbejde der har opnået minimum kravene for Danske Anlægsgartnere, vil der blive faktureret for det udførte.
1.2.2 PRODUKTER RETURRET
Når der købes produkter i form af fysiske produkter er der som udgangspunkt fuld returret indenfor 14 dage fra leveringen er fuldendt. Forudsætning for returretten er gyldig, er følgende:
1.2.3 PLANTER OG RETURRET
Er der tale om planteleverancer: Der er ingen returret på planter, da Den Rigtige Gartner ikke med overbevisende grad sikre korrekt håndtering af levende planter efter de er leveret hos vores kunder. De planter der er blevet leveret til Den Rigtige Gartner, og som Den Rigtige Gartner tager med ud på pladsen er der fuld garanti på, da det har været i Den Rigtige Gartners varetægt hele tiden.
1.2.4 GRUS OG JORD
Såfremt du har bestilt jord eller grus, der er læsset af, er der ingen returret, da vi ikke kan være sikker på at der hvor jorden er læsset af ikke har forurening, eller at vand der eventuelt vil løbe omkring bunken i forbindelse med regnvejr, kan indeholde forurening.
Vi returnerer jord og grus hvis vi har sat en container, eller big bags med indhold i, og at der ikke er taget noget af indholdet.
Alle øvrige varer der er leveret, returneres, såfremt der er tale om ubrudt emballage

2 BESTILLING AF VARER


Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Vi håndterer løbende bestillinger, og vores telefontid er kl. 08:30-16:00 mandag-torsdag og kl. 08:30-15:30 fredag.

2.1. Sådan bestiller du på denrigtigegartner.dk

For at foretage et køb hos os, skal du igennem disse trin:

  1. Find den eller de varer du ønsker, og læg dem i indkøbskurven.
  2. Gå herefter til kassen.
  3. Indtast dine personlige oplysninger.
  4. Vælg forsendelsesmetode.
  5. Godkend vores handelsbetingelser og persondatapolitik.
  6. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden, og godkend købet.
  7. Gennemfør betalingen.

Når du har afgivet en ordre, modtager du en autogenereret e-mail med en strakskvittering på ordren med de på tidspunktet gældende Handelsbetingelser vedhæftet som pdf-fil. Når vi har pakket din ordre og afsendt ordren, så modtager du via e-mail en faktura, som er vedhæftet som pdf-fil. Fakturaen indeholder bl.a. leverings- og track- & trace-oplysninger.

Når ordren er afgivet, vil vi bestræbe os på at sende dig en SMS med oplysninger om forventede ankomst. Der kan være forskellige ting der kan forsinke din levering, når vi taler om planter.

Du er selv ansvarlig for, at de kundeoplysninger, som du indtaster som led i et køb er udfyldt korrekt. Vi kontrollerer ikke om dine indtastede oplysninger er korrekte.

Vi opbevarer ikke nogen kopier af dine køb, du måtte få pr. mail. Vi har din ordre liggende i vores ordreoversigt.

Yderligere information om produkter og varer fås ved henvendelse til os på telefon nummer 81 52 89 82

Som udgangspunkt kan du købe og bestille de varer der er på https://denrigtigegartner.dk. Der kan være undtagelser, ved varer vi ikke har fået lagt op endnu. Når disse nye varer er lagt, kan du således købe og bestille dem på siden.

2.2 Færdighaver

Færdighaver ydes der individuel garanti på, og denne garanti vil fremgå af tilbudet, for her kan tilkøbes forskellige tillægsydelser eller elementer der kan forbedre kvaliteten og garantien. Som udgangspunkt er der ingen garanti på Færdighaver, da produkterne er længe om at blive leveret. Færdighave produkterne leveres i etaper, således kunden hele tiden kan følge med i udviklingen af produktet.

2.3 Tilbud/Ordrer der er igang

Opgaver der er igang med at blive udført, kan der i visse situationer være behov for at tilfører ekstra varer for at kunne løse opgaven. Her skal du som kunde bestille de ekstra ting der skal indgå, som du ønsker at tilfører. Ønsker du at ændre på noget i forbindelse den opgave i forhold det du har modtaget tilbud på, det kunne være at de fliser vi har leveret dig ikke har den farve du havde forestillet dig, vil vi finde en løsning for dig. Eventuelle mer omkostninger i forhold til modifikation af tilbuddet bæres af dig som kunde.

3. Priser og betaling

Der kan betales med de anførte betalingskort samt Mobilepay eller Applepay. Din indbetaling bliver reserveret på hos Clearhaus, og bliver først trukket, når din varer er leveret.

5. Levering

Her i begyndelsen vil alle vores varer der er på vores hjemmeside være inklusiv fragt. Vi arbejder på muligheder hvor vi bliver istand til at kunne leverer fragtfrit.

6 Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven, hvis du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld.

6.1 Modtagekontrol Fliser og Granit

Du skal efter bedste evne straks ved modtagelsen af dine varer kontrollerer at de er som de skal være. Hvis ikke de er i den kvalitet, farve eller der er mangler, skal du lade os det vide, så snart som muligt. Vi ser helst at din klage er pr. mail. Det er således vores opgave efter bedste evne at finde den bedste løsning for dig, enten ved at give en dekord eller ved at ombytte det leverede. Ved Fliser og Granit har du 2 måneder til at foretage en indberetning af det leverede. Vi ønsker dog helst at det kommer på plads så hurtigt som muligt.

Modtage kontrol øvrige varer

Når du modtager din varer skal du sikrer dig at det er den rette farve og at emballagen er ubrudt. Såfremt den varer du har modtaget er i den forkerte farve i forhold til din foventning eller du har set andre steder, har du returret indenfor 14 dage fra modtagelsen. De fleste småvarer sender vi med GLS. Såfremt emballagen er beskadiget, men hvor du ikke mener det har haft virkning p indholdet, kan du åbne pakken. Åbner du pakken/emballagen bortfalder returretten.

6.2 Modtage kontrol Planter

Du skal så snart du har fået planter leveret af os kontrollerer at det er de planter du har bestilt. Hvis der er en fejl i leverencen, skal du lade os det vide, helst pr. mail. Så vil vi sætte en process igang, der sikrer dig at du får de(n) rette varer, der stemmer overens med din ordre. Ved planter skal du melde det senest 2 dage efter levering.

Som udgangspunkt har man som forbruger 14 dages fortrydelsesret. Bemærk dog, at barrodsplanter, klumpplanter, frø, løg og knolde er undtaget, da disse er letfordærvelige. Ønsker du at fortryde et køb, skal du inden 14 dage fra modtagelsen skrive til info@denrrigtigegartner.dk med ordrenummer og leveringsdato. Du har herefter højst 14 dage til, at varerne skal være registreret retur hos os. Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår forsinkelse, en skade eller varen bortkommer under transporten. Det er muligt at fortryde enkelte varer fra samme ordre.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse uden at give os besked. Når vi har modtaget og godkendt varen, krediteres beløbet. Returfragt fratrækkes det refunderede beløb hvis vi har arrangeret fragten. Ønsker du dette sender vi et fragtbrev på mail.

Visse planter er særligt følsomme over for udtørring og betragtes som letfordærvelige varer. Derfor er barrodsplanter, klumpplanter, frø, løg og knolde undtaget fra fortrydelses- og returret. Du har ansvar for, at varen behandles forsvarligt i fortrydelsesperioden. For planter betyder det korrekt vanding og beskyttelse mod udtørring, vind og vejr.

Hvis varen har været plantet bortfalder returetten helt, da vi ikke med sikkerhed kan sige at planten er sat i jord der ikke kan risikerer at være forurenet.

Du må gerne undersøge varen ved modtagelse for at vurdere dens art og egenskaber, som du ville kunne i en fysisk butik. Det betyder, at varen ikke må tages i brug – f.eks. må den ikke plantes eller tages ud af potten. Returneres planten uden potte eller med tydelige brugsspor, vil værdien være forringet, og du vil kun få en del eller intet af købsbeløbet retur.

Når formodningsperioden på 12 måneder er udløbet, ligger bevisbyrden hos dig.

Hvis du reklamerer over en vare, bedes du skriftligt beskrive manglen / fejlen og vedlægge en kopi af din faktura.

Hvis din reklamation er berettiget (varen er mangelfuld), kan du enten få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation, og (rimelige) fragtomkostninger refunderes til dig.

6.4 Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@denrigtigegartner.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage tilNævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

  1. Farver

Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Det betyder bl.a. at varens farve kan se anderledes ud i virkeligheden end på skærmen. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke som en mangel i købelovens forstand.

10. Sikkerhed

Alle betalinger på helsam.dk foregår gennem en sikker forbindelse, der er godkendt og kontrolleret af Reepay. Vi har ingen adgang hertil.

Når du har godkendt en bestilling og betalt med betalingskort, kan der også kun hæves det beløb på din konto, som du har godkendt.